Ще недавно їзда на електрокарі взимку була схожа на героїчне випробування. На щастя, технологічні досягнення в галузі акумуляторів за останні роки кардинально змінили ситуацію. Що ж потрібно знати, щоб безтурботно їздити на електромобілі в холодну погоду? Ми зібрали для вас найважливіші поради.
Як впливає холод на електромобіль?
- Менший запас ходу: можливо, ви помічали, що батарея вашого смартфона сідає швидше, коли ви проводите цілий день на вулиці взимку. Те саме відбувається і із запасом ходу електромобіля за холодної погоди.
Пояснення суто хімічне. Чим нижча температура, тим повільніше протікають хімічні реакції всередині акумулятора. Це означає, що батарея втрачає потужність, стає менш ефективною і швидше розряджається.
- Зниження ефективності заряджання: під час сильних холодів ваш електромобіль також може обмежувати потужність, що приймається, що означає, що зарядка займатиме більше часу. Особливо це помітно при швидкій зарядці. Крім того, на зарядні станції також впливає зниження потужності, що подається. Цю проблему ускладнює відсутність даху або захисту на більшості громадських зарядних пунктів.
Залежно від технології акумулятора, встановленого у вашому електрокарі, запас ходу та ефективність заряджання в холодні періоди можуть постраждати більшою чи меншою мірою. На щастя, більшість електромобілів, які представлені на ринку зараз, розраховані на підтримку хорошої продуктивності взимку.
Одним із помітних досягнень у галузі акумуляторів для “електричок” стало впровадження ефективних систем терморегуляції. Вони забезпечують підтримку акумулятора в оптимальному температурному діапазоні та мінімізують негативний вплив холодної погоди.
Чи можна вмикати опалення в електромобілі взимку?
Система опалення є одним із головних споживачів енергії в електромобілі. Однак вона, ймовірно, витрачає менше, ніж ви думаєте.
По-перше, нам потрібно розрізняти системи опалення з тепловим насосом та резистивні електричні системи. Резистивний обігрівач споживає близько 2-4 кВт, тоді як тепловий насос – 0,5-1 кВт. Таким чином, резистивний електрообігрівач споживає приблизно в 2-6 разів більше енергії, ніж тепловий насос.
Хорошою новиною є те, що теплові насоси стають все більш поширеними у нових моделях “електричок”, що надходять на ринок. Перед покупкою електрокара, особливо якщо ви вибираєте старішу модель, варто звернути увагу на цей момент.
А що щодо витрати енергії дрібним обладнанням, на зразок фар і склоочисників?
Витрата енергії іншим бортовим обладнанням (радіо, склоочисниками та фарами) є незначною. Наприклад, фари споживають у середньому 120 Вт, а склоочисники та радіо – менше 100 Вт. Таким чином, вони не сильно впливають на витрати енергії, і їх можна використовувати в холодну погоду без занепокоєння.
Зимові шини для електрокара: що потрібно знати?
Чи потрібні “електричкам” спеціальні зимові шини?
Так, електромобілям потрібні спеціальні зимові шини, як і звичайним автомобілям, коли температура опускається нижче за 7°C. Зимові шини забезпечують найкраще зчеплення з дорогою на льоду та снігу, що дуже важливо для безпечного водіння.
Чи обов’язково ставити зимові шини на електромобіль?
Законодавство про зимові шини може відрізнятися залежно від країни. Наприклад, у Франції у 48 департаментах у зимовий період (з 1 листопада по 31 березня) потрібна установка зимових шин, всесезонних шин (або снігових ланцюгів/браслетів).
Чим відрізняються шини для електромобілів від шин для звичайних автомобілів?
Електромобілі висувають особливі вимоги до шин через свою вагу. Важка батарея чинить більший тиск на колеса. Тому для електрокарів рекомендується вибирати міцніші шини, здатні витримувати додаткове навантаження.
Крім того, “електрички” мають високий крутний момент з перших метрів розгону. Через це навантаження на шини розподіляється інакше, ніж на звичайних автомобілях, що призводить до більш інтенсивного зношування.
Нарешті, розробки шин для електромобілів слід враховувати шум. Так як авто з електричним двигуном тихіше за звичайні автомобілі через відсутність двигуна внутрішнього згоряння, шум від шин стає більш помітним. Тому виробники шин прагнуть створювати тихіші моделі для електромобілів.
Так які шини вибрати для електромобіля: зимові чи всесезонні?
Якщо ви живете у місті, вам підійдуть всесезонні шини. Вони забезпечать безпечне водіння цілий рік у будь-яких погодних умовах.
Сучасні всесезонні шини більшості брендів підходять для більшості машин з електричними двигунами, незалежно від їх ваги. Серед різних моделей ви зможете знайти зимові та всесезонні шини спеціально розроблені для електромашин.
Як мінімізувати вплив холодів на електромобіль?
Підготовка салону електрокара
Якщо ваш електромобіль оснащений резистивним обігрівачем, або ви вирушаєте в далеку поїздку, найкраще включити опалення салону заздалегідь перед тим, як виїхати. В ідеалі, ви повинні увімкнути або запрограмувати обігрівач салону приблизно за 30 хвилин до виходу, доки електричне авто ще підключено до мережі. Це означає, що ви використовуєте електроенергію з мережі, а не батарею. Таким чином, ви починаєте поїздку в максимально комфортних умовах і знижує витрати енергії під час руху, оскільки вам потрібно тільки підтримувати температуру салону, а не прогрівати його з нуля.
А якщо ви відправитеся відразу після зарядки, то заощадите кілька дорогоцінних кіловат-годин, оскільки ваша батарея буде “попередньо прогріта” перед поїздкою.
Підігрів сидінь і керма
Підігрів керма та сидінь споживає менше енергії, ніж традиційна система обігріву салону. Якщо ви підготували електромобіль до поїздки заздалегідь, як описано вище, підігріву сидінь та керма буде достатньо, щоб почуватися комфортно протягом короткої чи середньої поїздки.
Скиньте газ
Нарешті, якщо ви застосували дві попередні поради, ви можете піти далі і застосувати “трійку переможців”, перейшовши на плавніший стиль водіння. Ви можете вийти на новий рівень боротьби із зимовою погодою, використовуючи режим eco та розумно застосовуючи рекуперативне гальмування.
Ми сподіваємося, що ця стаття допоможе вам подолати холодну погоду за кермом вашого автомобіля. Не соромтеся ділитися своїм досвідом у коментарях. Чи маєте інші поради для нових водіїв електромобілів?